- Doprava zdarma
Horské kolo Cannondale SCALPEL HT HM 1 černé
Nový ultimátní Scalpel HT Hi-Mod je tu pro ty, jež hledají nejlehčí možný bike pro výjezdy, ale zároveň chtějí těžit z těch nejpokročilejších technologií i ve sjezdech.
SCALPEL HT HM 1 černé
expand_more Více informacíNový ultimátní Scalpel HT je tu pro ty, jež hledají nejlehčí možný bike pro výjezdy, ale zároveň chtějí těžit z těch nejpokročilejších technologií i ve sjezdech.
Scalpel HT nabízí zcela novou úroveň ježdění na horském kole. Představuje dokonalé spojení lehkosti, stabilní geometrie, jistoty řízení a u pevného rámu nevídané poddajnosti. Výsledkem je silný potenciál pro ta nejvyšší pódiová umístění a sbírání KOMů a QOMů na vyjížďkách.
Pevňák s dispozicemi fulla
V progresivním světě horských kol jsou kladeny stále vyšší požadavky na poddajnost, pohodlí, jednoduchost a v prvé řadě na rychlost. Cannondale tyto výzvy přijímá a přichází se zcela novým konceptem pevných biků, modelem Scalpel HT.
Nejen, že tím uvádí na trh jeden z nejlehčích koncepčně vyráběných rámů, ale konstruktérům se podařilo vyvinout pevné horské kolo se schopnostmi, které byly dosud privilegií pouze těch celoodpružených.
Jak sám výrobce uvádí, Scalpel HT čerpá z celé řady zkušeností a bere si to nejlepší rovnou od tří současných platforem. Od pevného F-Si získává lehkost, u trail biků se inspiruje navýšenými jízdními schopnostmi a od současného modelu Scalpel přejímá houževnatost a závodní agresivitu
Proportional Response
Všeobecně známým faktem je i to, že Cannondale se svojí Proportional Response geometrií pamatuje na jezdce všech výšek. Každá velikost rámu je navržena tak, aby jezdci poskytla optimální výchozí polohu a ideální těžiště. Kolo se tak přirozeně ovládá, nestaví se na zadní ani v prudkých stoupáních a ve sjezdech jej máte plně pod kontrolou nehledě na to, jestli sedláte velikost S nebo XL.
Hladký chod Lefty Ocho
U pevných kol nevídané pohodlí je zde nepochybně podpořeno předním odpružením. V případě dvou nejvýše postavených modelů jde o ikonickou vidlici Lefty osmé generace. Ten nejvyšší je dokonce osazen nejnovější verzí se 110 mm zdvihu. Nejenže se jedná o bezkonkurenčně nejcitlivější vidlici na trhu, do jízdního projevu promlouvá i její oproti standardu navýšený offset, který poskytuje jisté vedení stopy.
Lehkost
Rám Scalpel HT o hmotnosti pouhých 895 g nabízí rovněž prostor k další úspoře gramů na vnitřním vedení prostřednictvím nových zarážek pro řadící bowdeny.
Jistota
Geometrie Proportional Response (kdy je u rámů všech velikostí zajištěna ideální poloha jezdce) a položenější úhel hlavové trubky s hodnotou 66,5° mají za následek spolehlivý záběr v prudkém stoupání a jisté vedení stopy ve sjezdech.
Pohodlí
Mechanické schopnosti žehlit nerovnosti bylo dosaženo zploštěním zadních řetězových vzpěr, snížením horních vzpěr a osazením dvou nejvyšších modelů tou nekompromisně nejcitlivější vidlicí na trhu – Lefty Ocho.
Rám | Hi-MOD Carbon, Proportional Response Design, PF30-83, tapered head tube, Speed Release 12mm thru axle w/UDH hanger |
Vidlice | Lefty Ocho 120 Carbon, 110mm, Chamber Damper with remote lockout, OppO Spring System, tapered steerer, 50mm offset |
Kliky | HollowGram, BB30a, OPI SpideRing, 34T, Ai offset |
Přehazovačka | Shimano XTR |
Řazení | Shimano XT, 12-speed |
Kazeta | Shimano XT, 10-51, 12-speed |
Řetěz | Shimano XT, 12-speed |
Ráfky | HollowGram 25, Superlight Hi-Impact Carbon, 28h, 25mm IW, tubeless ready |
Pláště | (F) Schwalbe Racing Ray EVO, 29 x 2.25", SnakeSkin, Addix Speedgrip, tubeless ready, (R) Schwalbe Racing Ralph EVO, 29 x 2.25", SnakeSkin, Addix Speed, tubeless ready |
Náboje | (F) HollowGram Lefty 60 / (R) HollowGram w/DT Swiss Star Ratchet internals, 12x148mm |
Dráty | DT Swiss Competition Race, straight-pull |
Brzdy | Shimano XT hydraulic disc, 180/160mm XT rotors |
Brzdové páky | Shimano XT hydraulic disc |
Řídítka | Cannondale 1 Flat, Carbon, 31.8mm, 9° back, 760mm |
Představec | Cannondale 1, 7075 Alloy, 1-1/8", 31.8, 7° |
Gripy | Cannondale XC Silicone |
Hlavové složení | Integrated, 1-1/8 to 1.5", sealed angular contact bearings |
Sedlo | Prologo Dimension NDR, Tirox rails |
Sedlovka | C1 Carbon, 27.2x400mm |
Ročník | 2022 |
Platforma | SCALPEL HT |
Konektivita | Cannondale Wheel Sensor |
Hmotnost | Hmotnosti kol se neudávají, protože neexistuje jednotný standard vážení. Vždy doporučujeme nechat si kolo zvážit v dané specifikaci na prodejně a porovnávat s reálnou hmotností kol jiných značek. |
- Barva
- Černá
Cannondale
Společnost byla založena v roce 1971 Joem Montgomerym a Murdockem MacGregorem za účelem výroby prefabrikovaného betonového krytu. Později Ron Davis přišel do Cannondale z CBS Laboratories, kde byl viceprezidentem zodpovědným za vývoj rozmnožování mikrofilmů. Ron, polymatematik a nadaný mechanický konstruktér/vynálezce, měl nápady na spalovací motor, který by používal čpavek jako palivo. Pokud by se takový koncept osvědčil, mohl by mít dalekosáhlé dopady na logistiku válčení a politiku středního východu.[potřebná citace] Davis s MacGregorem jako asistentem zaznamenal překvapivý úspěch. Podařilo se jim napodobit a překonat výsledky, které získala Allison Engine, tehdy divize General Motors. Tváří v tvář závazku investovat velké množství kapitálu, aby projekt dovedl k funkčnímu modelu instalovanému do automobilu, se Montgomery rozhodl, že společnost by měla získat kapitál vývojem a marketingem jiných produktů, které vymyslela. MacGregor a Davis už získali další dva absolventy laboratoře CBS: Johna Wistranda, oceňovaného průmyslového designéra, a Jima Catrambona, vycházející manažerskou hvězdu. Vysoce vyspělá klimatizace bez pohyblivých částí byla prvním pokusem.
Pak Joe Montgomery, po výletě na kole s jeho synem, vymyslel přívěs s bicyklem Bugger. Ron Davis vymyslel podvozek, torzní pružinu vyrobenou z Lexanu. Wistrand navrhl látkové tašky a nákladní nosič na dvou modelech přívěsů. Montgomery ve snaze, která se opakovala v mnoha výrobcích, získávala látkové komponenty a zajišťovala jejich dokonalost. Výlet na výstavu kol v New Yorku mi otevřel oči. Tým obléhali prodejci kol, kteří chtěli sáčky koupit.[citace nutná] Koupili také přívěsy, ale ve skutečnosti chtěli sáčky. Za necelých šest měsíců se Cannondale stal největším výrobcem lehkých cyklistických tašek na světě. Pomocí marketingového plánu, který vymyslel Montgomery, projel Cannondale USA a během necelých 20 měsíců zajistil objednávky od více než 2500 dealerů. Poté využili vyvinutou infrastrukturu k výrobě tašek, aby s batohy a stany vstoupili na trh s kempinkovým zbožím. Pokud jde o Bugger trailer, přestože marketingové oddělení Cannondale tvrdilo, že neví o konotacích tohoto názvu v britské angličtině, některé byly nicméně vyvezeny do Spojeného království.
Jakmile se Todd Patterson, další výjimečný konstruktér/vynálezce, plně ponořil do maloobchodu s jízdními koly, vstoupil na palubu a vyvinul postup pro jikování a svařování hliníkových rámů jízdních kol. Cannondale se stal seriózním výrobcem jízdních kol.[1][2]
Dnes Cannondale vyrábí špičková jízdní kola, i když ta už se v USA ručně nevyrábějí. Mnoho výrobců rámů jízdních kol používá mnoho materiálů, jako je ocel nebo titan, Cannondale se specializuje na hliník a uhlíková vlákna, což je technologie, v níž byli průkopníky.
Jméno společnosti bylo převzato z vlakového nádraží Cannondale Metro North ve Wiltonu v Connecticutu.[3] Další historka, která se objevila v jejich katalogu z roku 1983, je, že zaměstnanec Pete Meyers byl v roce 1970 poslán objednat instalaci telefonních služeb. Když byl Meyers dotázán na název podniku, pod kterým má být veden, jméno zavedl při pohledu na rezavý kanón s nápisem "dale" a nápis na železničním přejezdu v Cannonu.[4]
Detail značky a ostatní produktyWebové stránky značky
https://www.cannondalebikes.cz/