helpPotřebujete poradit?
helpPotřebujete poradit? helpKontakt shopping_cartJít k pokladně shopping_cartK pokladně

Hledat na blogu

Zpět na úvodní stránku blogu

Ridley X-Night - Heritage

Cíl zněl jasně, jedno kolo, když po práci vyrazím na Seč, kde jsou cesty štěrkové, ale mohu občas vyjet na Šerlich či Dlouhé Stráně po silnici, aby se dalo použít na hobby závody v cyklokrosu či výlet na Marokánku. Ridley Kanzo Speed bylo moc pohodlné a v terénu neobratné dle zákazníka, X-Nightem získáme hbitost ale ztratíme pohodlnost a takovou jistotu na silničních pasážích. Novinka Ridley Kanzo Fast, model který vychází ze silničního speciálu Ridley Noah Fast, jsme nemohli použiti, z důvodu poptávky převodového systému na novém kole 2x11 či 2x12, rámová sada je uzpůsobena pro systém 1x11-13. Takže volba zbyla na čistokrevnou cyklokrosku. Osudu nahrál fakt, že Eli Iserbit vyhrál Evropský šampionát v listopadu 2020 na kole X-Night a bylo rozhodnuto.

O X-Nightu

Žádná jiná společnost si nemůže činit nárok na cyklokrosový rodokmen tak, jako Ridley. Tato belgická společnost cyklokrosem žije a její kola odrážejí její jedinečný přístup k cyklokrosu, kde ani Ridley X-Night není výjimkou. Navzdory plně karbonovému rámu Ridley stále spoléhá na svou tradiční vysokou a pevnou geometrii rámu.

Díky tomu je X-Night v některých uživatelských aspektech dobrý a v jiných zase méně. Manipulace při nízké rychlosti je dobrá, strmá geometrie usnadňuje snadné manipulování v těsných zatáčkách a vysoce postavený střed umožňuje jezdci šlapat i s poměrně velkým náklonem při projíždění zatáčkami, na kterých budou ostatní jezdci pravděpodobně škrtat pedály o vozovku, či terén. To je samozřejmě výhoda i při jízdě hlubokým pískem či kupříkladu bahnem.

Ve srovnání s několika dalšími cyklokrosovými koly, trpí X-Night tratích, kde rozhoduje v největší míře rychlost. Prudká geometrie a krátký rozvor kol vyžadují pozornější ruku a jízda není tak hladká. Což se odráží a je nejvíce znát při použití kola k jízdě po silnici, kolo s vysokým těžištěm je v dlouhých a táhlých zatáčkách poměrně nejisté.

Pro rok 2021 je X-night plně kompatibilní s integrovaným uzpůsobením pro vnitřní vedení kabelů a lanek. Což v praxi znamená, že všechny kabely mizí uvnitř kokpitu a dále procházejí rámem, tudíž tvoří úhledné a elegantní umělecké dílo, bez jinak ohyzdných kabelů po vnějšku celého kola. Tento fakt shledáme velmi praktickým například při čištění kola a jeho údržbě, vše má zároveň své pro a proti, a tak je daný způsob vedení lanek většinou noční můrou pro servisování, na druhou stranu si řekněme, jak často měníme hydraulické hadičky či lanka, že? Rámová sada je primárně přizpůsobena elektrické sadě, ale možnost použití mechanických sad není vyloučeno, jen je potřeba použitý nejlepšího materiálu pro řazení na trhu.

Pojďme se, ale dostat blíže k našemu kolu.

Kolo disponuje rámem vlastního designu, tím je model nesoucí název Heritage navrhnutý v Ridley konfigurátoru. O řazení se zde stará lety prověřená elektrická verze Ultegry R8070. Dále bylo kolo osazeno klikami Ultegra CX 170mm 46/36 se zabudovaným měřením výkonu v levé klice, či případně alternativou R8000 170mm 50/34. Doplňky jako sedlovka a představec jsou pak od výrobce FSA a to konkrétně modelová řada SL-K v karbonu. Pro ideální opěrný bod při akceleraci bylo pak zvoleno Sedlo San Marco GND Carbon, se zadní zvýšenou stavbou. Omotávka Lizard Skin DSP 2,5mm nám pak zajistí kýžené pohodlí a vyhovující úchop pro naše ruce. Silniční set zapletených kol jsme pořídili jedny z posledních Fast Forward FFWD F4D matt-black za výprodejovou cenu od dealera, osazeno galusky Vittoria Corsa G2.0 v rozměru 25C. O Gravel výplet jsem se postarali my, Nextie ráfky Premium s výškou 45mm a šířkou na 27mm, náboje ZTTO ratchey systémem 60Z, přímé dráty a niple SAPIN CX RAY, obuto do Challenge Baby Limus 33C bezduše s vložkami do ráfku TUBOLIGHT CX.

 

Slova majitele, Jakuba:

,,Dlouho jsem rozmýšlel, zda si pořídím nově představenou silničku Fenix Slic a zda si nechám svou starou krosku. Ale jelikož s ženou nyní čekáme rodinu a je stále mnoho práce, tak jsem vše zabalil do jednoho balíku, pořídil dvoje zapletená kola, dvoje kliky a zabil tak dvě mouchy jednou ranou, vyřešeno. Když pak s chlapci vyrazíme na silnici, hodím 50/34 a silniční výplety a frčím. Když chci naopak blbnout okolo Práchovic či Seče v lesích, tak na kolo pouze hodím druhý výplet a vesele řádím dál. Kolo je neuvěřitelně tuhé, hravé a zábavné v lesním terénu, avšak v zatáčkách na silnici jsem si ovšem celkem nejistý, přeci jen sedíte stále poměrně dost vysoko. Užívám si také jízdu do kopců, kdy na kole dokážu díky vysokému profilu držet stále velmi obstojné tempo. Co se váhy týče, jsem příjemně překvapen, jelikož na to, že se jedná o kotoučové kolo, je na své poměry celkem lehké. “

Související články

Mohly by vás zajímat ještě tyto články ze stejné kategorie.