helpPotřebujete poradit?
helpPotřebujete poradit? helpKontakt shopping_cartJít k pokladně shopping_cartK pokladně

Hledat na blogu

Zpět na úvodní stránku blogu

2020 Ridley Ignite SLX

Když slyšíme jméno Ridley, obvykle si představíme jarní klasiku a cyklokros, ale belgický výrobce kol staví také rychlá horská kola – jako tento nový letní speciál, jejich nejnovější Ignite SLX cross country hardtail. Barevný Ignite SLX SD je první v sérii speciálních vzorů značky a zdůrazňuje jejich vnitřní úpravy barev. A poté, co byla první limitovaná edice SRAM vyprodaná za necelý týden, dali dohromady podobnou stavbu na Shimanu, na další velmi omezený čas...

Ridley poprvé začal mluvit o nové karbonové aktualizaci jejich kolečkové řady Ignite XC v polovině roku 2019, ale poprvé, co si vzpomínám, jsem něco z nového karbonového hardtail viděl až v zimě 2019-2020. Jde o aktualizaci z předchozí Ignite CSL na nový SLX, zcela nové zvíře – moderní, lehčí, ultralehké karbonové XC závodní kolo.

Ridley tvrdí, že s deklarovanou hmotností rámu 990 g ve velikosti (M) shodí 160 g oproti předchozí verzi, a přitom vystoupí na Boost 110 mm přední vidlici a 148 mm zadní vidlici, je citlivější a má více agresivní geometrii. Stále se zaměřuje na rychlé, méně technické přespolní ježdění a závodění, takže není vhodný zvlášť na dlouhé a technicky náročné tratě, maratony. V závislosti na velikosti vyrostl o REACH 5-10 mm a uvolňuje úhel hlavy až na 70°. Nový Ignite SLX také upouští od představy staršího modelu o menších kolech pro menší rozměry – Momentálně jen jako "devětdvacítka", s dostupnými čtyřmi rozměry rámů (S-XL).

Velké vizuální rozdíly v novém se projevují v toptube hned za headtube, což umožňuje tužší přední část, přesun na super tenkou saddletube zůstává, aby nabídl trochu pohodlí při nárazu na zadní část.

Nová integrovaná svorka sedlovky mu dodává moderní elegantní vzhled.

Nový Ridley má tyto vlastnosti - nová vysokomodulová karbonová vlákna, Boost 148 mm zadní stavbu, vnitřní vedení a kompatibilitu s 1x & 2x přesmykače, ať už mechanicky nebo elektronicky, a samozřejmě vnitřní vedení možné teleskopické sedlovky. Sedlovka o průměru sloupku 27,2 mm, dostane zúžené vnitřní hlavové složení 1,5″ headset, spodní středové složení PF89,5 a max. 2,25″ propustnost pneumatiky.

Kromě této speciální letní barevné edice závodního hardtail je rám k dispozici samostatně (bez osazení) od 48.600,- Kč v šesti různých grafických provedeních, klasického či jednoduchého, které si můžete sami plně přizpůsobit. Dále je na výběr mnoho možností osazení – včetně zařízení SLX, XT či XTR až po individuální stavbu na Sram Eagle XX1 AXS. Osazeno vidlicemi FOX či RockShox SID.

Barevný lak Ignite SLX SD je první v Ridleyho nové sérii „speciálních vzorů“, která ukazuje možnosti jeho belgické lakovny. Nyní je bohužel vyprodaný. Dodává se s jednou pevnou specifikací SRAM X01. Tento se vyprodal za týden, takže teď dostanete dvanáctistupňovou verzi Shimano.

Součástí této konstrukce je 100 mm vidlice Fox 32 Float 29er Rhythm, Shimano 1×12 SLX groupset a brzdy. Od belgické značky Forza má řídítka, sedlovku a představec a od Selle Italia XLR sedlo, kole je osazeno zapletenými koly DT Swiss X1900 a 2.25″ Vittoria Barzo pneumatikami.

Kompletní edice kol je nyní k objednání přímo na našich stránkách nebo prostřednictvím návštěvy našeho showroomu. Dodávka první zásilky edice kol je plánována na březen 2021.

Související články

Mohly by vás zajímat ještě tyto články ze stejné kategorie.