helpPotřebujete poradit?
helpPotřebujete poradit? helpKontakt shopping_cartJít k pokladně shopping_cartK pokladně

Kategorie článků

Hledejte mezi články

Zpět na úvodní stránku blogu

NEXTIE, aneb výplety co jedou

Proč jsou karbonové ráfky lepší než hliníkové?

Větší tuhost a pevnost

Nižší hmotnost

Vyšší odolnost vůči vibracím

Ratchet systém ořechu výpletu?

Rychlejší a spolehlivější náběh záběru

Rychlejší a jednodušší nastavení

Vyšší životnost než u praporků

Nastavení hlasitosti volnoběžky.

Výše uvedené body platí v průměru, ale konkrétní výběr závisí na konkrétním použití a preferencích jezdce.

NEXTIE ARX44 - TrailMech 24H XDR - Sapim CX-Ray 

Tento výplet byl na silniční kolo Ridley Fenix SLiC. Zadaní bylo pohodlný, tuhý výplet. Osazeno plášti Pirreli P Zero v 28mm. Reálná šíře byla 30mm. Váha setu výpletu je 1420g.

NEXTIE ARX44 - Bremse Goldfix 36z - DT Swiss Aerocomp

Výplet určený na gravel kolo, endurance silniční kolo. Jedná se rychlý výplet, s důrazem na odolnost a tuhost. 1430g.

NEXTIE MTB NXT29UM32 - Yuniper LEFTY 2.0 - DT SWISS Aerolite

Úžasná váha ráfku 320g, lehké náboje s 36z ratchet systémem a lefty 2.0 vykouzlil tyto výplety na Cannondale Scalpel. Úžasná váha 1280g na 28 drátech, je velice kvalitní výsledek.

NEXTIE ARX44 - TrailMech 24H XDR - Sapim CX-Ray

NEXTIE ARX44 - Bremse Goldfix 60z ratchet - DT Swiss Aerolite

NEXTIE MTB NXT29UM32 - Bremse Goldfix MTB 36z - DT SWISS Aerolite

MTB CX kola, Straightpool dráty, Dezdošové pláště Vittoria Barzo

NEXTIE ARX44 - TrailMech 24H XDR - Sapim CX-Ray

Bez log, Pirelli P Zero 28mm.

Zapletená kola jsou běžnou součástí mnoha jízdních kol, včetně štěrkových, silničních, gravel, BMX, horských kolo. Jsou vyrobena z náboje, paprsků a ráfku a jsou navržena tak, aby byla lehká i pevná. Počet, vzor a napětí paprsků lze upravit tak, aby poskytovaly různé úrovně tuhosti a podpory, což může mít vliv na ovladatelnost a výkon kola.

Ráfky z uhlíkových vláken jsou považovány za lepší než hliníkové ráfky v několika ohledech. Jsou obecně lehčí, tužší a odolnější než hliníkové ráfky, což může pomoci zlepšit celkový výkon a ovladatelnost kola. Ráfky z uhlíkových vláken mají také lepší schopnost absorbovat silniční vibrace, což může zajistit plynulejší a pohodlnější jízdu.

Ratchetův systém je typ freehubového mechanismu, který se běžně používá na špičkových bicyklech. Skládá se z řady zubů a pawlu, které se zapojují, když jezdec šlape, a poskytují pozitivní zapojení, které umožňuje pohyb kola vpřed. Systémy Ratchet jsou obecně považovány za spolehlivější a odolnější než tradiční mechanismy freehub proporků a mohou poskytovat lepší zapojení a rychlejší zrychlení.

Systém thru-axle je navržen tak, aby poskytoval bezpečnější a stabilnější spojení mezi nábojem a rámem, což může zlepšit jízdu na kole a jeho výkon.

Související články

Mohly by vás zajímat ještě tyto články ze stejné kategorie.